شهداب یزد - پاولودار؛ فولاد سیرجان و جنگ با جاکارتا بهایانگکارا امروز + لینک پخش زنده و برنامه

در اولین بازی نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا شهداب یزد و نماینده قزاقستان به مصاف هم می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مرحله نیمه‌نهایی بیست‌وششمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا امروز (جمعه ۲۳ شهریور) با دو دیدار در سالن اختصاصی شهداب در شهر یزد پیگیری می‌شود.

تیم شهداب یزد میزبان این رقابت‌ها از ساعت ۱۷ با نماینده قزاقستان روبرو خواهد شد تا در صورت شکست این تیم ضمن صعود به فینال، برای نخستین بار سهمیه رقابت‌های جهانی را به دست آورد.



لینک پخش زنده بازی شهداب یزد و پاولودار

تیم والیبال فولاد سیرجان با پیروزی قاطع ۳-۰ مقابل اسپورتینگ کویت به نیمه‌نهایی جام ملت‌های والیبال آسیا ۲۰۲۴ رسید و حریف جاکارتا اندونزی شد.

در ادامه مسابقات جام ملت‌های والیبال آسیا ۲۰۲۴ که به میزبانی یزد در حال برگزاری است، تیم فولاد سیرجان با نمایش درخشان خود توانست در آخرین دیدار مرحله دوم، امشب تیم اسپورتینگ کویت را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد و به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات صعود کند.

شاگردان فولاد سیرجان در ست‌های این دیدار با نتایج ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۷ پیروزی خود را تثبیت کردند و بار دیگر قدرت خود را در این رقابت‌ها به نمایش گذاشتند.

این مسابقات که از معتبرترین تورنمنت‌های والیبال قاره آسیا به شمار می‌آید، با حضور تیم‌های مطرح آسیایی در یزد برگزار می‌شود و سطح رقابت‌ها بسیار بالاست.

تیم فولاد سیرجان که در مرحله گروهی و دوم این رقابت‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته، حالا با اعتماد به نفس بالا به مصاف تیم قدرتمند جاکارتا بهایانگکارا اندونزی خواهد رفت.

لینک پخش زنده بازی فولاد سیرحان و جاکارتا

از سوی دیگر، تیم شهداب یزد، دیگر نماینده ایران و میزبان این دوره از مسابقات، نیز در مرحله نیمه‌نهایی باید با تیم پاولودار قزاقستان روبه‌رو شود تا راه یافتگان به فینال مسابقات مشخص شوند.

با این پیروزی قاطع، انتظارات از فولاد سیرجان برای ادامه مسیر درخشان خود و کسب عنوان قهرمانی در این تورنمنت معتبر آسیایی افزایش یافته است؛ هواداران این تیم در انتظار یک دیدار جذاب و حساس در مرحله نیمه‌نهایی هستند.

باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب فعالیت خود را در بالاترین سطح والیبال ایران از سال ۱۳۹۸ آغاز کرد که لیگ برتر مردان به دلیل شیوع کرونا ناتمام ماند، این تیم در سال ۱۳۹۹ و در دومین حضورش در جایگاه پنجم لیگ برتر مردان قرار گرفت.‌

تیم والیبال شهداب یزد در سومین سال تیم‌داری در لیگ برتر مردان (۱۴۰۰) موفق به کسب مقام قهرمانی شد تا نخستین قهرمانی خود در لیگ برتر مردان را تجربه کند و به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا شرکت کرد.

شهدابی‌ها در نخستین حضور خود در قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به مقام سوم دست یافتند تا مدال برنز آسیا را نیز در گنجینه افتخارات خود آویزان کنند.

این تیم در سال ۱۴۰۱ نیز به مقام قهرمانی لیگ برتر مردان دست یافت و از عنوان قهرمانی خود به خوبی دفاع کرد و در قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۳ در بحرین به مقام چهارمی دست یافت.

شهداب یزد در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های والیبال مردان آسیا ۲۰۲۴ به عنوان میزبان حضور دارد تا برای نخستین مدال طلا و قهرمانی تلاش کند. این تیم در مرحله مقدماتی موفق به شکست نمایندگان اندونزی، قزاقستان و کویت شد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز تیم گاز الجنوب عراق را از پیش رو برداشت.

امیر غفور که در میان هواداران به عنوان امپراطور والیبال ایران شناخته می‌شود و یکی از بازیکنان تاثیرگذار نسل طلایی بوده است، شماره ۱۰ شهداب یزد در این مسابقات است و حتی در پوستر فدراسیون جهانی هم برای اعلام این مسابقات حضور دارد. غفور سال گذشته پس از دریافت عنوان بهترین قطرپاسور باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۳ از شهداب جدا شد و در لیگ رومانی بازی کرد. او امسال بار دیگر به جمع شهدابی‌ها پیوسته است.

2077924

مرتضی شریفی که از ستاره‌های ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ است نیز در این تیم حضور دارد. شریفی هم سال گذشته به عنوان لژیونر در لیگ ترکیه بازی ‌کرد و امسال در یزد با پیراهن شهداب به میدان می‌رود. علیرضا مصلح‌آبادی، شهروز همایونفرمنش، مسعود غلامی و محمدرضا موذن دیگر بازیکنان شاخص تیم شهداب در این مسابقات هستند.

همچنین ایلشن داودی‌پور، باربوسا لامونیر، امیرحسین صداقت، علی اصغر میرحسینی، محسن دلاوری، عرفان نوروزی، سید رضا سادات الحسینی و یونس جوان فهرست دیگر بازیکنان اولیه شهداب در قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ است.

هدایت این تیم بر عهده رحمان محمدی راد است و مهدی مهدوی پاسور نسل طلایی والیبال ایران نخستین سال مربیگری خود را در کنار محمدی‌راد در شهداب تجربه خواهد کرد.

2080149

تیم والیبال پاولودار کلاب (قزاقستان) نیز در سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را شروع کرده است و در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ فاتح لیگ والیبال قزاقستان شد. همچنین آن‌ها در فصل گذشته به قهرمانی در سوپرکاپ و کاپ والیبال قزاقستان دست یافتند تا برای دومین‌بار به عنوان نماینده کشورشان در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا شرکت کنند.

پاولودار در فصل ۲۰۱۵ برای نخستین بار در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا شرکت کرد و با پذیرش شکست مقابل پیکان ایران بر پله چهارم آسیا ایستاد و امسال برای نخستین بار در بین چهار تیم برتر رقابت‌ها حضور دارد. سرگی گریبوف هدایت این تیم را در یزد برعهده دارد.

والیبال قزاقستان برای چهاردهمین بار در این رقابت‌ها به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرده است که در ۱۳ بار گذشته یک قهرمانی، چهار نایب قهرمان، سه مقام سومی و پنج رتبه چهارمی نتیجه عملکرد نمایندگان والیبال این کشور در باشگاه‌های مردان آسیا است.

۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 59660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha